+31 6 45 79 26 45 info@physiovan.nl
Home » Jade’s PhysioVan Updates + Blogs + Ruiterfitheidstrainingsvideo’s » Extra info » “werk aan jezelf, zorg voor jezelf én al je paarden bewegen beter”

“werk aan jezelf, zorg voor jezelf én al je paarden bewegen beter”

door | 2 sep, 2021 | Extra info

Whoeei.. de trainingen beginnen weer ! Deze week van start met de Workshops “Fitter Zitten” en volgende week de 12 weekse trainingen. Ik heb er weer zin in !

Wat kun je verwachten tijdens een Workshop ‘Fitter Zitten’ ?
Teambuilding, ontspanning & plezier met ruiter specifieke oefeningen. Ik laat je voelen en ervaren waar voor jou nog de meeste fysieke winst te behalen is mét een stukje kennis en informatie overdracht. Elke training voor ruiters start met Coördinatie & Conditie oefeningen, gevolgd door Houding & Evenwicht, Romp souplesse & – kracht en we sluiten af met Ademhalings- & Ontspanningsoefeningen. Deze oefeningen voor ruiters komen uit de: fysiotherapie, bootcamp trainingen en Perfect Pilates. Mét daarbij nog veel extra ruiter specifieke oefeningen!

Zijn er voorwaarden om deel te nemen ?
Alle ruiters die graag willen investeren in zichzelf als ruiter, buiten hun comfortzone durven te trainen én willen leren zijn van harte welkom. Goed om te weten: 50% van mijn deelnemers hebben fysieke klachten; de oefeningen zal ik ter plekke aanpassen om iedereen zoveel mogelijk opbouwend te kunnen laten trainen. Opvallend detail: als de stal eigenaren en/ of instructeurs meedoen met de workshop is de animo véél hoger. Wil je jouw ruiters echt motiveren? Doe dan zelf mee! 

Wat kun je verwachten in een training ?
Naast dat er fanatiek wordt getraind, wordt er ook veel gelachen tijdens het harde werken (want de rare oefeningen werken nou eenmaal vaak op de lachspieren, en ondertussen probeer ik wel subtiel alle deelnemers in beweging te houden), waardoor er op een ontspannen manier weer grenzen worden verlegd. In intentie zijn mijn lessen heel gestructureerd, vaak wordt het gezellig chaotisch én toch wordt er dan ondertussen serieus doorgetraind. Iedereen doet tenslotte mee om zichzelf te verbeteren naast het paard met grootse effecten op het paard.

Alle deelnemers aan mijn workshops en trainingen weten dat ik het volgende heel belangrijk vind in mijn training:

Je scoort punten voor jouw attitude tijdens mijn training op:
~ de inzet, nieuwsgierigheid en wil om te leren
~ de durf om risico’s te nemen en/ of de moed om imperfect te zijn én buiten je comfortzone te trainen

Dit alles graag vanuit authenticiteit,
mentale veerkracht en respect naar elkaar,
zodat iedereen met enthousiasme
en plezier kan deelnemen

Wat ga je dan leren / ervaren ?
Inspanning (Conditie & Kracht Links = Rechts), Onafhankelijk bewegen (Coördinatie & Links of Rechts + andere timing), Romp oefeningen (Core – Stability & Core – Flexibility & Core – Power), Dynamische houding (Houding + Beweging, Houding + Evenwicht) en Ontspanning (Ademhalingstechnieken, ontspannings- en focusoefeningen).

Dat is nogal een boel. Regelmatig vragen instructeurs me of ik ze de oefeningen in een uurtje kan leren.. Eh, heb je ooit wel eens iemand leren paardrijden in een uur ? Nee.. ? Hetzelfde geldt voor mijn oefeningen. Daarom laat ik tijdens een Workshop ‘Fitter Zitten’ je ook overal een beetje van proeven. Tijdens de zes weekse introductiecursus zijn er 2 trainingen op B(eginners)/ L(icht) niveau, 2 trainingen op M(iddel)/ Z(waar) en 2 trainingen op Z(eer) Z(waar) niveau. En zelfs dan zijn er nog veel meer oefeningen die je erbij krijgt in de twaalf weekse trainingen.

Ik vind het écht geweldig gaaf om te zien als ik mijn cliënten & deelnemers zie groeien en nieuwe dingen laat ontdekken. Trots ben ik op ze als ze het aan durven buiten hun comfort zone te trainen en ze hierdoor grenzen zie verleggen. Precies dát geeft mij ontzettend veel positieve energie !

Feedback na de zes weekse trainingen in mei/ juni:
Wat hebben ze geleerd ? Welke effecten hebben ze ervaren ?
“Beter gebruik / controle lichaam”
“In rijden meer losheid en betere inwerking”
“Links en rechts gevoel”
“Beter evenwicht”
“Sterker geworden”
“Minder scheef”
“Makkelijker doorzitten”
“Meer souplesse”

Wat je kan verwachten als je een langere periode meetraint:
“ik zit nu als een huis”
“ik kan mijn paard veel makkelijker verzamelen”
“ik kan nu vanuit balans, met ontspanning, veel subtielere zit hulpen geven”

Waarom wil je al deze oefeningen kunnen?
De kunst is: in balans, soepel én sterk te zijn, én vanuit ontspanning te kunnen inspannen. Dat verwachten we van onze paarden, maar hoe meer we dit zelf fysiek beheersen hoe beter we onze paarden kunnen laten stralen in de prestatie die we van ze verwachten ! Denk je eens in hoe dit zou zijn? Voelt dat goed?

Stap voor stap geef ik je de kans om je lijf te laten groeien, en neem ik je mee op reis door diverse oefeningen die jou verder ontwikkelen als ruiter. Wil jij dat ook?

Vraag jezelf eens af:
Hoe wil ik als ruiter groeien?
Waar wil ik over vijf jaar zijn?
Op welke manieren kan ik mezelf verder ontwikkelen ?
Wat zou je nu al kunnen doen ?

Doe het voor jezelf, maar bovenal voor je paard(en)!

Met sportieve groet,
Jade Reinders

Jade’s PhysioVan


Ervaren (ruiter)fysiotherapeute, die graag sportmassages, Workshops “Fitter Zitten”, (introductie en vervolg) ruiterfitheidstrainingen én Dynamische Houding & Zit (RuiterCoach) Sessies geeft. Wil jij dat ik met mijn mobiele praktijk naar jou toe kom ?

Gerelateerde artikelen

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Jade Reinders

Jade Reinders

I will be back soon

Jade Reinders

Hey 😀, Wat kan ik voor je doen? 
Wil je graag snel een afspraak maken? Stuur me dan een berichtje met meer info. Tot snel! Met sportieve groet, Jade

WhatsApp
Tweet
Share
Share
Pin